پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112281
نجواي سرباز عراقي با پيکر شهيد‌ ايراني
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1071

فارس: شهيد تفحص «مجيد پازوکي» متولد اول فروردين ماه سال 1346 است؛ وي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به عضويت بسيج مسجد لرزاده درآمد و براي گذراندن دوره آموزشي در سال 1361 به عنوان تخريبچي، وارد جبهه‌ شد؛ وي در اين مسير يک بار از ناحيه دست راست مصدوم شد و بار ديگر از ناحيه شکم؛ حالش خوب نبود اما درد را با خنده پذيرايي مي‌کرد.
 
پس از پايان جنگ تحميلي در سال 1369، منطقه کردستان، کاني‌مانگا و پنجوين حضور او را در قرارگاه رمضان و جنگ با ضدانقلاب و اشرار غرب کشور به خاطر سپردند؛ در سال 1371 با آغاز کار تفحص لشکر 27 محمدرسول الله(ص) در منطقه جنوب او نيز  به خيل جستجوگران نور پيوست و با اطلاعات دقيق از منطقه، گذرگاه مي‌زد.
 
مجيد بعد از عروج دوست ديرينه‌اش شهيد «علي محمودوند» مسئوليت گروه تفحص لشکر 27 را بر عهده گرفت و در روز هفدهم مهر ماه سال 1380، نزديک پاسگاه وهب عراق منطقه عمومي فکه به شهادت رسيد و پيکر مطهرش در قطعه 27 بهشت زهرا(س) نزديک مزار دوست هميشگي‌اش علي آقا، آرام گرفت.
 
سردار «جعفر جهروتي‌زاده» جانباز 70 درصد، راوي آشناي مناطق عملياتي فکه، عين‌خوش و شرهاني در گفت‌وگوي با فارس خاطره‌اي را از شهيد پازوکي روايت مي‌کند:  
 
***
شهيد «مجيد پازوکي» براي‌مان تعريف مي‌کرد: «در منطقه فکه بوديم؛ يکي از عراقي‌ها که مدتي در ايران اسير بود، به زبان فارسي تسلط داشت، مي‌گفت که يکي از سربازان ايراني را کشته و در نقطه‌اي که خودش نشان مي‌داد، به خاک سپرده است و اصرار مي‌کرد برويد او را پيدا کنيد.
 
ما به او توجهي نکرديم تا به کارمان برسيم؛ آن عراقي هم رفت؛ صد متر جلوتر رفته بود که ديديم نشسته روي زمين و گريه مي‌کند؛ ما تعجب کرديم و به سراغش رفتيم؛ آن عراقي، خودش را روي پيکر شهيدي که تقريباً سالم مانده بود، انداخته و گريه مي‌کرد و مي‌گفت: والله، اولياء الله؛ عراقي هم به اين رسيده بود شهداي ما برگزيده بودند».
 
شهيد پازوکي هم بعد از مدتي در همان جايي که اين شهيد پيدا شده بود، به شهادت رسيد.

شهيد مجيد پازوکي1

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html